2 dniowy glownie regionalny konwent w Lublinie. Srednia wieku w okolicy lat 16
Duzo erpegow.
Szkola ta sama co na Falkonach.
Informacje Ogólne
W dniach 17-18 kwietnia 2004 w IV LO im. Stefanii Sempołowskiej w Lublinie odbędzie się Ogólnopolski Konwent Gier Fantastycznych DRAGON 2004. Imprezę tą organizuje Lubelskie Stowarzyszenie Fantastyki „Cytadela Syriusza” – twórcy konwentu Falkon, IV LO oraz WDK w Lublinie. Celem konwentu oprócz wspaniałej zabawy jest również rozwój kultury fantastycznej wśród młodzieży, przedstawienie systemów gier fabularnych, karcianych oraz bitewnych a także wymiana doświadczeń pomiędzy fanami fantastyki z różnych zakątków Polski. W programie konwentu każdy znajdzie coś dla siebie.
Miejsce
Konwent odbędzie się w tym samym miejscu, w którym odbył się poprzedni a także wszystkie 4 Falkony. A jest to:
IV Liceum Ogólnokształcące
im. Stefanii Sempołowskiej
w Lublinie
ul. Szkolna 4
(Na stronie konwentu znajduję się dokładny plan dostania się na konwet z kilku strategicznych punktów w mieście)
Program
Pełny program można sciągnąć tutaj.
Program
– blok prelekcji RPG
– blok prelekcji popularno-naukowych
– konkursy z nagrodami
– LARPy
– pokazy gier bitewnych
– turnieje gier bitewnych
– turnieje gier karcianych
– turniej POKEMON TAZO
– mnóstwo koń-kursów
Prelekcje:
Marcin Waciński -„Kolejki w Dead Lands”
Karol Paszek”-„Życie samuraja w L5K”
Maciej Sabat -„Gry RPG online”
Michał Marszalik -„Manipulowanie graczami, czyli zjedz ogórka bez obierania”
Artur Ganszyniec -„Wprowadzenie do świata Wolsunga”
Piotr Żuchowski -„Z czym się je macki, czyli o grze „Zew Cthulhu” luźnych uwag kilka”
Andrzej „Andre” Rylski -„Warsztaty tworzenia scenariuszy i kampanii w Dungeons & Dragons oraz innych systemach fantasy”
Michał Próchniak -„Psychologia w „Zew Cthulhu – mity i fakty”
Artur „Artut” Machlowski -„Druga edycja „Dzikich Pól”
Orządała -Prezentacja systemu „Bakemono”
Kasia „Keetey” Rostkowska – „In Nomine, bluźnierczy system?”
Michał Łuszczak -„Mistrz Gry”
„Wpływ gier RPG na osobowość graczy” – dyskusja
„Z kostkami czy bez – jak prowadzić?” – dyskusja
„Przyszłość RPG w Polsce” – dyskusja
Anna Gromek -„Trucizny w Średniowieczu”
Krzysztof „Koriel” Piłasiewicz -„Bitwy morskie wieku pary”
Andrzej „Andre” Rylski -„O różnicach między Gandalfem i Raistlinem – czyli natura Magii w Śródziemiu oraz innych światach fantasy”.
Spotkanie z portalem „Valkiria”
Maciej „Tsalarioth” Laskowski -„Pierwsza odsłona nocy – wampiry”
Adam Wieczorek -„Egipt wczoraj i dziś”
Orbitowski -„Historia gore”
Adam Olszewski -„Mitologia Słowian”
Konkursy:
Sobota:
10:00 konkurs wiedzy o D&D
12:00 konkurs wiedzy o EARTHDAWNIE
14:00 konkurs wiedzy o WARHAMMERZE
16:00 konkurs wiedzy o DEAD LANDS
18:00 Master of NEUROSHIMA
20:00 Konkurs wiedzy o WAMPIRZE
22:00 POKAZYWANKI
Niedziela:
10:00 konkurs wiedzy o ARKONIE
12:00 konkurs NA NAJLEPSZEGO GRACZA
14:00 konkurs wiedzy o GASNĄCYCH SŁOŃCACH
Larpy:
„Illuminati” – nowa twarz Cthulhu
„Ritual” – klimat Wraitha
„Vampire: Dark Ages”
„Neuroshima”
„Warhammer”
Turnieje:
„Magic: the Gathering”
Turniej w typie extended
Turniej w typie Rochester Draft (dodatkowe wpisowe)
„Mordheim” Regulamin
„Warmaster”Regulamin
„Warhammer”Regulamin
„Go”
Inne atrakcje:
– pokazy gier bitewnych
– turniej „Pokemon Tazo”
– nauka gry w „Go”
– mecz piłki nożnej
– mnóstwo koń-kursów
– warsztaty tańców celtyckich
i wiele innych…
Organizatorzy
Organizatorem konwentu DRAGON 2004 jest Lubelskie Stowarzyszenie Fantastyki „Cytadela Syriusza” www.lsfcs.prv.p
Recenzja
Dragon robi sie coraz wiekszym konwentem. Zamiast jednego bloku prelekcyjnego w tym roku mielismy juz dwa. Uczestnikow takze wiecej – powyzej 300. Z wielkiego brata – Falkonu – Dragon zaczerpnal koń-kursy czyli korytarzowe happeningi (gra w kręgle, brzuszny ludek, pozycja na malysza, zawody w Go) To wszelkiego rodzaju konkurso-zabawy ruchowe od turlania kostki 20sciennej nosem po podlodze przez turniej Go do rysowania ludkow na golym brzuchu czy jedzeniu bulek na czas.
Informator niestety ubogi. Procz programu (bez opisow punktow) mozna bylo znalezc jedynie spis sponsorow. Rozumiem jednak iz wymogla to cena konwentu. 12 zl za dwa dni to niezly wysilek dla organizatorow.
Kon organizowal sesje rpg… tyle ze braklo o tym informacji. Na recepcji o ile ktos o tym wiedzial mogl zapisac sie na sesje do zglaszajacych sie MG (Ci otrzymywali za poprowadzenie nagrody ksiazkowe). Pare osob jednak dzieki temu zagralo i fajnie.
Program raczej przecietny. Troche zapychajek.. troche perelek. Brakowalo ludzi z zewnatrz. Trudno sie jednak temu dziwic skoro Dragon zyskal juz przydomek lokalnego konu (i rzeczywiscie przybyli tam przede wszysktim fani z regionu Lublina) a zatem dla czleka z zewnatrz nie jest atrakcyjnym przyjezdzac na kon gdzie nie spotka zadnych znajomych.
Pare dziur w programi wynikly z powodu niedojechania prelegentow zostalo szybko zalatanych przez orgow ciekawymi spotkaniami.
Obsluga byla mila i bardzo sprawnie zalatwiala sprawy zwiazane z wejsciem na kon.
//Tekst sponsorowany ON
– Na Dragonie jest wspanialy cukier
//Tekst sponsorowany OFF
Bufet niestety (jak i na Falkonach) zapewnial jedynie napoje i bulki. Nie mozna bylo tam zjesc raczej nic porzadnego na cieplo.
Osobiscie bawilem sie na konwencie bardzo fajnie dzieki samemu konowi jak i moim znajomym z ktorymi zagralem dwie kul sesje :)
Konwent oceniam jako dobry