Trzecia edycja wrocławskiego konwentu miłośników gier i fantastyki CoolKon.
Informacje Ogólne
Oficjalnie rozpoczynamy pracę nad 3 edycją naszego konwentu. Napisałem „oficjalnie”, ponieważ „nieoficjalnie” pracujemy już od kilku miesięcy. Chcemy rozwijać Coolkon, wzbogacić jego trzecią edycję o nowe atrakcje, podnieść poziom programu i organizacji tak, aby nasz konwent stał się jeszcze bardziej przyjazny uczestnikom. Termin imprezy zasadniczo nie zmieni się – odbędzie się ona na początku marca 2007 roku. O wszystkim co dotyczy 3 edycji Coolkonu będzie można dowiedzieć się z naszej witryny internetowej. Informacje, tak jak w poprzednich latach, pojawiać się będą na bieżąco i regularnie.
Na Coolkon III zapraszamy wszystkich miłośników fantastyki, gier fabularnych, karcianych i bitewnych z całego kraju i świata. Chcemy, aby nasz konwent był wspólnym dobrem wszystkich, którzy go odwiedzą. Nadal głównym wyznacznikiem jakości Coolkonu dla nas organizatorów będzie zdanie zwykłych uczestników. Jednocześnie namawiamy Was do współtworzenia programu Coolkonu. O zasadach współpracy dowiecie się wkrótce. Na dzień dzisiejszy udostępniamy mailowy adres kontaktowy (coolkon@coolkon.rpg.pl), na który można wysyłać wszystkie pytania i zgłaszać problemy, które dotyczą 3 edycji Coolkonu. Mamy nadzieje, że uczestnictwo i współtworzenie tego konwentu przyniesie wiele satysfakcji i radości tym, którzy go odwiedzą.
Do Zobaczenia!!!
W imieniu wszystkich organizatorów
Koordynator Główny – Tomasz „Tompaluch” Rzepecki
Miejsce
Termin
Konwent Miłośników Gier i Fantastyki „CoolKon III” obędzię się w dniach 2-4 marca 2007 roku. Jak zwykle impreza rozpocznie się piątek wieczorem, a zakończy w niedzielę popołudniu.
Miejsce
CoolKon III zagości w tym roku w Zespołe Szkół Nr 6 Im. Agnieszki Osieckiej na ulicy Tęczowej 60 (wejście od ulicy Szpitalnej – bocznej Grabiszyńskiej). Budynek ten położony jest w centrum miasta – niedaleko nieczynnego Dworca Świebodzkiego.
Na teren konwentu dostać można się następującymi środkami komunikacji miejskiej:
– Autobus – 126, 127, 327
– Tramwaj – 4, 5, 11, 14, 24
Organizatorzy
W tym roku konwent CoolKon organizują:
– Rawicki Klub Fantastyki
– Tawerna RPG
– Front
– Stowarzyszenie Przestrzeń
Kontakt:
Tomasz Tompaluch Rzepecki (Koordynator Konwentu)
coolkon@coolkon.rpg.pl, tel. 0696689514
Michał BAZYL Krupko (Program)
program@coolkon.rpg.pl, tel. 0502339384
Jakub borg Rzepecki (Akredytacja, Media, Reklama)
akredytacja@coolkon.rpg.pl, tel. 0608720077
Leszek Darth_Orzech Orzechowski (Program bloku Mangi i Anime)
anime@coolkon.rpg.pl, tel. 0698821511
Koszty
Pełna Wejściówka
W tym roku biorąc pod uwagę zwiększone koszty wynajęcia budynku szkoły ustaliliśmy cenę pełnej wejściówki na CoolKon wyniesie 30 zł. Płatne przy wejściu na konwent.
Dniówki na CoolKonie III
Na konwencie CoolKon III będzie oczywiście, jak w latach ubiegłych istnieć możliwość wykupienia dniówek. Umożliwiają one na przebywanie na terenie konwentu w wybrane pojedyńcze dni. Co więcej idąc na przeciw osobom, które chcą do nas wpaść np. w sobotę tylko na popołudniowy czy wieczorny program sobotę prowadziliśmy rozróżnienie ceny wejściówki w zależności od godziny przybycia na konwent.
– piątek 10 zł
– sobota od rana do 24:00 – 20 zł
– sobota od 14:00 do 24:00 – 15 zł
– sobota od 19:00 do 24:00 – 10 zł
Dniówka uprawnia do przebywania na konwencie od momentu wejścia do zakończenia głównych bloków programowych w danym dniu. O godzinie 24:00 (Pi/So) osoby posiadające dniówki muszą opuścić teren imprezy.
Doba konwentowa do 8 rano? To możliwe!
Kontynuujemy naszą znaną z roku ubiegłęgo ofertę dla osób, które wpadają na CoolKon – tylko na jeden (nawet niecały) dzień – a chcą spokojnie pozostać na nocne sesje i nocne LARPy i nocne pogaduchy. „Nocny Marek” powraca! Cena tej opcji to dodatkowe 5 zł (do cen z powyższej tabeli należy więc dodać 5 zł).
Wejściówka „Nocny Marek” uprawnia do przebywania na konwencie od momentu wejścia do godziny 08:00 dnia następnego. Do tej godziny osoby, z wejściówką „Nocny Marek” muszą opuścić teren imprezy (oczywiście NM nie działa w niedzielę).
Przedpłaty – sposób na oszczędność
Każdy lubi oszczędzać. Już teraz możecie oszczędzić kilka złotych wykupując wejściówkę w przedpłacie. W tym momenicie mamy dla Was następujące propozycję:
– przedłpata wpłacona do 1 stycznia 2007 roku: 20 zł za 3 dni konwentu!
– przedłpata wpłacona do 1 stycznia 2007 roku: 30 zł za 3 dni + Koszulka CK3
– przedłpata wpłacona do 1 lutego 2007 roku: 25 zł za 3 dni konwentu!
– przedłpata wpłacona do 1 lutego 2007 roku: 35 zł za 3 dni + Koszulka CK3
Pieniądze należy przelać na konto:
50 102055581111 130227400112, bank Inteligo
Jakub Rzepecki
Władysława IV 1a/1
63-900 Rawicz
Tytułem: „CKP: imie, nazwisko, ulica, miasto, rozmiar”
(np. „CKP: Jakub Rzepecki, Władysława IV, Rawicz, XL”)
O losy swoich pieniążków możecie pytać nas mailem. Pamiętajcie jednak, że transfer gotówki potrafi trwać nawet do 3 dni!
Zniżki za odległość – Jedziesz z daleka – czeka Cie miła niespodzianka!
Jak zwykle postanowilismy zrobić ukłon wobec osób, które chcą się do nas wybrać naprawdę z daleka. Mamy nadzieję, że te kilka złotych upustu przyda się na prowiant, czy też ciepły posiłek po przyjeździe do Wrocławia.
Aby ubiegać się o zniżkę za odległość, należy przedłożyć bilet z miejsca zamieszkania do Wrocławia z datą realizacji najwcześniej na 2 marca 2006 roku. W celu weryfikacji odległości należy mieć przy sobie także dowód tożsamości zawierający adres zamieszkania. Za odległość od Wrocławia uznajemy najkrótszą odległość połączenia kolejowego. Tej zniżki, nie można łączyć z innymi zniżkami, dotyczy ona tylko pełnej wejściówki.
Zniżki wynoszą:
– od 300 do 399 km – 5 zł zniżki (konwent za 25 zł)
– od 400 do 499 km – 10 zł zniżki (konwent za 20 zł)
– od 500 do 599 km – 15 zł zniżki (konwent za 15 zł)
– od 600 do 649 km – 20 zł zniżki (konwent za 10 zł)
– od 650 do 699 km – 25 zł zniżki (konwent za 5 zł)
– powyżej 700 km – 30 zł zniżki (konwent za darmo!)
Noclegi na konwencie
Dla celów noclegowych na CoolKonie przeznaczone zostały wybrane sale szkolne, które otrzymały miano sal sypialnych. Osoby, które mają zamiar nocować na terenie imprezy muszą zaopatrzyć się we własnym zakresie w odpowiedni sprzęt – minimum stanowią karimata i spiwór. Za możliwość noclegu nie pobieramy żadnej dodatkowej opłaty. Przysługuje ona wszystkim, którzy wykupili wejściówki umożliwające przebywanie na terenie imperzy w godzinach nocnych (to jest: pełnej wejściówki 3-dniowej oraz Nocnych Marków).
Zniżki dla współtwórców programu
Twórcom programu oferujemy zniżki:
– 50% zniżki za stworzenie jednego punktu programu,
– 100% zniżki za stworzenie dwóch lub więcej punktów programu
Dowody tożsamości
Przypominamy o konieczności posiadania przez konwentowiczów aktualnego dowodu umożliwajaćego potwierdzenie tożsamości (dowodu osoisty, paszport, legitymacja studencka, szkolna, prawo jazdy, itp.).
Osoby niepełnoletnie
Jeśli nie ukończyłeś jeszcze 18 lat – weź ze sobą na CoolKon pisemną zgodę rodziców na uczestnictwo w imprezie – koniecznie, jeśli masz zamiar nocować na terenie konwentu.
Przykładowa karteczka od rodzica może wyglądać tak:
Wyrażam zgodę na uczestnictwo mojego syna/córki w konwencie CoolKon odbywającym się w dniach 3-5 marca 2006 roku we Wrocławiu i biorę całkowitą odpowiedzialność za jego/jej postępowanie w trakcie imprezy oraz w czasie dojazdu i powrotu.
Podpis Rodzica
Recenzja
Trzecia edycja Coolkonu odbyła się w dniach 2-4 Marca 2007 w Zespole Szkół Nr 6 Im. Agnieszki Osieckiej na ulicy Tęczowej 60 we Wrocławiu. Zmiana miejsca z poprzedniej dość małej i na uboczu szkoły wyszła konwentowi na dobre pod względem dojazdowym, położeniem blisko rynku, oraz samego dworca.
Nie zawiedli tez goście, na sam konwent przybyło 627 gości (dane organizatorów), co w porównaniu z poprzednimi Coolkonami jest tendencją zwyżkową.
Po wejściu gość dostawał informator, a w nim program. Trzy bloki prelekcyjne, sala mangowa, sala Star Wars, sala militarna, GamesRoom, dwie larpownie i atrakcje zgromadzone na korytarzach nie pozwalały się nudzić. W sumie naliczyłem 136 punktów programu. Najdłużej działał blok Mangi i Anime kończąc się późno w nocy, natomiast najmniej aktywna była sala militarna, co nadrabiała ekipa w niej siedząca przeczesując korytarze konwentu w mundurach i z replikami broni.
Rozpiętość tematyki na prelekcjach była bardzo duża i każdy mógł trafić choćby na jedną prelekcje trafiająca w jego gusta. Nowością była tematyka związana z Airsoftem, który to w głównej mierze reprezentowała grupa rekonstrukcyjna SPAT ( Samodzielny Pododdział Antyterrorystyczny) jak i wolni strzelcy. Nowym był tez blok mangi i anime obfitujący w prelekcje, konkursy i w większości projekcje anime.
Dziury w programie się zdarzały, jednakże przy rozpiętości atrakcji przemijały praktycznie niezauważone. Samo rozplanowanie atrakcji było poprawne i jakieś większe atrakcje nie wchodziły na siebie, choć trzeba przyznać ze przy ilości atrakcji trzeba było niejednokrotnie wybierać jedną pośród innych odbywających się w tym samym czasie.
Na pewno perełką było spotkanie z Staszkiem Mąderkiem, który opowiadał oraz pokazywał materiał filmowy z produkcji filmu, nad którym właśnie pracuje. Odbyły się dwa spektakularne występy na świeżym powietrzu. Pierwszy zorganizował SPAT, na którym grupa rekonstruująca Samodzielne Pododdziały Antyterrorystyczne z wykorzystaniem oznaczonych na policyjne samochodów prezentowała taktykę oddziałów antyterrorystycznych, szkoda tylko ze deszcz dość skutecznie odstraszył szerszą widownie. Kolejnym występem był Fireshow po zapadnięciu zmierzchu, gdzie w rytm muzyki tancerze popisywali się kuglarskimi sztuczkami hipnotyzując ogniem zgromadzonych gości.
Na korytarzach rozbrzmiewały bębny grupy Bakteria, jak tez toczyły się zażarte zmagania bitewniaków. Na brak zainteresowania na pewno nie mogli narzekać prowadzący Origami, na którym uczyli jak wykonać z papieru choćby dmuchaną żabę. Sala Mangi i Anime działająca do późnych godzin nocnych tez nie próżnowała, i raczyła gości rożnymi seriami anime. Największą oglądalność miała w godzinach nocnych, gdy zaczynał się Hentai Night, oferując anime dla dorosłych, przepełnione erotyką. Warto tez wspomnieć o grupie goblinow przemykającą korytarzami, ubranej w stroje malarskie z doczepionymi uszami, czy innej grupie skandującej bliżej mi nie znane hasło. Stałym elementem wystroju konwentu już od poprzednich edycji byli Jedi z Wrocławskiego Fanklubu Gwiezdnych Wojen.
Nie zabrakło tez LARPów odbywających się w dużej mierze w salach acz tez przebiegająca gdzieniegdzie drużyna Marines wskazywała ze obcy nie próżnuje ścigając rzeczony oddział, jak i tez np. dilerka kostek cukru biegająca po konwencie i wciskająca je za pieniądze wskazywali ze LARPy odbywają się cały czas. Z drugiej strony pojawiali się ludzie narzekający na brak niektórych punktów programu, to na nudę na nich panującą czy na np. forsowanie, którego wampira bardziej lubię. Dużym tez utrudnieniem było znalezienie mistrza gry w godzinach wieczornych, co uwydatniali zdesperowani gracze z karteczką –Szukamy MG-. Osobiście największym minusem był brak kulkingu, albo może Coolkingu, bo wręczone przy wejściu kuleczki aż same się o to prosiły. Dość nieładnie zachowały się niektóre sklepy nie przybywając na konwent, choć jeden z nich zachował się po rycersku i mimo ze na sam konwent nie przybył dostarczył obiecane nagrody. Kulał tez GamesRoom, który wedle mojej informacji mógł gorzej wyglądać gdyby nie nagła zrzutka gier przez organizatorów. Z drugiej strony zawsze ktoś tam w coś grał, a fani magi i miecza byli szczególnie zadowoleni z powodu odbywającego się turnieju.
Organizatorom konwentu musi natomiast dostać się za identyfikatory, nie za to ze były brzydkie, bo były estetycznie zrobione, ale za brak ich… odziurkowania i przewiązania wstążeczki. Takie rzeczy nie powinni robić goście a powinny być już przygotowane i czekać, na konwentowicza. Informator tak jak na poprzednich Coolkonach był wzorowo wykonany i miał tylko jeden mankament. Nieoznaczone gdzie dokładnie odbywają się atrakcje oznaczone jako odbywające się na korytarzach. To było dość dużym utrudnieniem dla samych prowadzących i z informacji, jakie posiadam podobno dwie atrakcje nie odbyły się z wymienionego powodu. Działanie samej akredytacji było poprawne i nie słyszało się żadnych skarg. Natomiast wyraźnie widać było, albo mówiąc złośliwie raczej nie widać było, małą liczbę organizatorów jak na taką wielkość konwentu. W efekcie organizatorzy biegali niczym maratończycy po konwencie by wykonać plan, dużym ułatwieniem dla Nich było używanie radia, co zaoszczędziło sporo czasu i zmęczenia, bo i szkoła nie była mała.
Pojawiały się oczywiście głosy ze organizacja nie wydala, w praktyce balansowała dość niebezpiecznie z powodu małej liczebności. Ale doświadczenie z poprzednich edycji przeważyło, a orgowie byli zawsze chętni do pomocy.
Z posiadanych informacji dość szwankowała sala prelekcyjna z komputerem, właśnie z jego powodu. Natomiast z drugiej strony sala mangi i anime pod względem technicznym została wzorowo przygotowana. Ostatecznie trzeba jednak powiedzieć ze sale prelekcyjne pod względem pomocy w prelekcjach na zasadzie np. komputera gdzie można pokazać interesujący materiał, wypadały biednie.
Ochrona była, a raczej głownie siedziała przy wejściu. Na samym konwencie nie było naszczęście potrzeby jej interwencji, choć ponarzekam na jej lenistwo w obchodach samego konwentu i sprawdzania identyfikatorów.
Warto wspomnieć o czymś, na co mało, kto zwrócił uwagę, organizatorzy wydali mini gazetkę w trakcie konwentu. A w niej miedzy innymi wywiady z konwentowiczami, jeden z nich szczególnie mnie rozbawił, ponieważ był on z moją znajomą, słynącą z rozwalających tekstów.
Rozrzucenie konwentu po piętrach zmuszało do biegania po schodach, co dla leniwego konwentowicza było conajwyzej powodem do pomarudzenia, posiadała 4 piętra, łącznie z parterem. Bardzo dużym plusem były estetyczne i czyste toalety oraz prysznice, papieru toaletowego nigdy nie brakowało. Organizatorzy zadbali o 5 sal sypialnych plus sale gimnastyczną skłonną pomieścić większość konwentowiczow, która przy okazji była najcieplejszym miejscem na konwencie. Sam wygląd sali gimnastycznej musze pochwalić, bo była to najładniejsza sala sypialna, w jakiej spałem. Zaraz obok niej mieściły się toalety i prysznice jak i tez dość rozległy bufet serwujący ciepłe posiłki.
Szkoda tylko ze szkoła nie udostępniła więcej sal, bo szkoła była duża i niektórym sprawiała problemy np. w znalezieniu wymienionego wyżej bufetu. Ale to już kwestia samej szkoły, która nie wynajmowała wszystkich sal, przykładem będzie organizatorka aż na 2 piętrze wynajęta na zasadzie tylko dla organizatorów z powodu obecności zaworów z gazem. Był to dość uciążliwy problem, ponieważ praktycznie wszystkie udostępnione sale znajdowały się na 2 i 3 piętrze a akredytacja połączona z informacją na parterze. Problemem tez był zamknięty korytarz na parterze, co wydłużało wędrówkę od sali gimnastycznej czy bufetu do akredytacji. Przed szkołą znajdował się parking, za nim boisko, a tuz za płotem park.
Bliskość rynku powodowała ze amatorzy knajp czy głodni konwentowicze dość szybko mogli zaspokoić swoje potrzeby.
Tegoroczny Coolkon trzeba podsumować jako konwent udany, mimo ze zdarzały się drobne wpadki nie psuły dobrego wrażenia. A sami konwentowicze sprawiali wrażenie dobrze się bawiących, najlepszą rekomendacją są deklaracje samych konwentowiczow zaraz po konwencie o chęci pojawienia się na Coolkon 4, na co sam gorąco zapraszam, ponieważ też do zadeklarowanych się zaliczam. Ostatecznie konwent oceniam na 4+ (duży plus).
Yoko Hino