Trzecia odsłona.
Los zaprosił bogów na befor’a przed końcem świata (2012 podobno, dla niezorientowanych), rzucili kośćmi i w cokolwiek grali, Hardkonem miotnęło przez czas i gdzieś zgubił nam się rok. Ani się nie obejrzeliśmy, poważnie. Całe szczęście, że chociaż statystyki na przestrzeń mieliśmy niezłe i lokalizacja ta sama – ponownie widzimy się w Gliśnie, na Przystanku Alaska. Gdyby ktoś nie umiał korzystać z internetowych map: należy najpierw odszukać północną Polskę, potem Kaszuby, w ich sercu miasto Bytów. Stamtąd już coraz głębiej w las, mijamy Ciemno a potem… już tylko Hardkon…
No dobrze. Co nowego? O to chcecie zapytać? Opowiemy – co zostaje po staremu też.
Po pierwsze – Będzie więcej gier. Przede wszystkim goszczący w 2008 roku członkowie Stowarzyszenia WIELOSFER z Wrocławia przywiozą swoje gry – głównie LARPy. Wszystko wskazuje na to, że zajmą przynajmniej jeden dzień. Staramy się też ściągnąć twórców z innych miast Polski – chcielibyśmy aby w tym roku Hardkon nabrał nieco festiwalowej formuły. Żeby stał się imprezą, gdzie zaprezentowane zostaną przede wszystkim bardzo różne gry, napisane przez ludzi wywodzących się z zupełnie innych środowisk…
…co nie oznacza, że zabraknie typowych północnych rozrywek puckonowo-hardkonowych, wiążących się z bieganiem nocą po lesie i taplaniem w błocie. CTF’y, Alien… Kto był, wie o czym mowa, kto nie – niech koniecznie spakuje ciuchy do pobrudzenia i ewentualnego podarcia. Przydadzą się.
Do tego wszystkiego na pewno powrócą znane z pierwszego Hardkonu warsztaty. Tym razem nie tylko wokalne, ale i aktorskie – przygotowywane przez aktorów Teatru Miejskiego w Gdyni. No i prawdziwa szkoła fechtunku – w końcu Gra Główna opiera się na bezpiecznej broni, prawda?
No i na deser, pewnie ktoś zaprzyjaźniony w jakiś wieczór zagra nam też na harfie…
Gra Główna – świat to ponownie Monastyr, ale tym razem areną zmagań będzie nie Tylos, lecz Kara. ThinkTank zmieniony tylko trochę, więc jeśli ktoś lubi sobie u nas pograć, znów będzie miał okazję.
Cóż więcej. Zaglądajcie na stronę, czytajcie niusy, pytajcie, zgłaszajcie pomysły. Wróciliśmy – Hardkon is back. To the future.
Data: 31.07 ~ 08.08.2010
Miejsce: Gliśno Wielkie k. Bytowa
Widzimy się.
PROGRAM KONWENTU
Sobota 31.7.
„Ruszamy z koksem. Od rana będzie trwała akredytacja, popołudniu puścimy pierwsze dwie terenówki, wieczorem oficjalne otwarcie i tradycyjna nocna niespodzianka. Zapewne w terenie, zapewne z użyciem świateł chemicznych, błota, gałęzi i takich tam. Znacie nas, wiecie czego można się spodziewać.”
Konkretnie:
- 1000 Akredytacja
- 1400 Worms live! / Strategia
- 1900 Oficjalne Otwarcie Hardkonu X
- 2100 CTF
- 2400 Opening Party
Niedziela 1.8.
WIELOSFER DAY! Prosto ze zdecydowanie najpłodniejszego larpowo rejonu Polski:
- 1000 Wyspa X
- 1900 Jeepform: Powrót do Przeszłości
- 2200 W Górach Szaleństwa
Poniedziałek 2.8.
Z Karaibów ku pustce kosmicznej przestrzeni, z uwzględnieniem dnia wszystkich świętych po meksykańsko – grimuarowo. Do tego odrobina prac ręcznych pod czujnym okiem Anathemy.
- 1100 Dziedzictwo Sinobrodego
- 1800 Warsztaty: Manufaktura Bezpiecznej Broni
- 1800 Dia De Los Muertos
- 2200 Alien: Dream Colony
Wtorek 3.8.
Najbardziej znany trójmiejski Shaman poprowadzi w domenę horroru, a więc dzień zwieńczy LARP w klasycznym świecie acz z nowatorską mechaniką.
- 1100 My Little Vilage (Hospiterror)
- 1700 Ulewa (Warhammer)
Środa 4.8.
Dzień, w którym okaże się, kto ma największe parcie na szkło, kto najlepiej mieczem wojuje, a komu tęskno do czasów gdy ni szpady, ni telewizora tym bardziej uświadczyć się nie dało…
- 1100 Ramówka
- 1600 Warsztaty fechtunku: Jak nie młotkiem go to szablą
- 1800 3 Krople Krwi (Arkona)
Czwartek 5.8.
Normalnie, czwartek poświęcony jest już w całości Grze Głównej. Rano rozdajemy postacie, konkurs strojów rozstrzygnie kto otrzyma bonusy w postaci podciągniętych statystyk czy dodatkowych informacji. Późnym popołudniem planowaliśmy odpalić wehikuł czasu i przestrzeni – razem ruszyć do Kary, jednego z najważniejszych państw w świecie Monastyru. W ostatniej chwili Kuki i Anathema zgłosili swoje gry, tak więc przed prologiem będzie można jeszcze pograć i w świecie Warhammera, i w świecie szpiegów z wyższych sfer.
- 1100 Krew i Popiół (Warhammer)
- 1600 Suma Wszystkich Strachów
- 2100 Zło, To Dla Zuchwałych: Prolog Gry Głównej (Monastyr)
Piątek 6.8.
- 1100 Zło, To Dla Zuchwałych
- 2000 Karyjska Karczma Niedokończonych Hardkonów: koncert harfiarki Barbary Karlik zwanej również Maskotą.
- 2200 Gra Główna: deklarowane sceny nocne
Sobota 7.8.
- 1100 Zło, To Dla Zuchwałych
- 1900 Wieczorem zaś, siądziemy przy kominku, podsumujemy grę główną i pozostałe, cały konwent, rozdamy nagrody i wystartujemy z pożegnalną bibą.
Niedziela 8.8.
Pakujemy, zwijamy obóz, sprzątamy. No i wyjeżdżamy… do następnego razu.
UWAGA! Program konwentu ma charakter „orientacyjny” i może bywać „płynny”. Innymi słowy – jeśli zbiesi się pogoda, przeciągnie poprzednia gra, wydarzy się cokolwiek niespodziewanego – może się zdarzyć, że gra odbędzie się o innej porze lub nawet – acz to wariant ekstremalny i będziemy starali się go unikać – innego dnia. Są gry, które wymagają dobrej pogody, są takie, które wymagają całej karczmy. Jeśli z jakiś względów, dla dobra konwentu, graczy i samych gier, trzeba będzie zamienić je miejscami – po prostu to zrobimy. Nie powinno to mieć znaczenia dla ludzi, którzy przyjeżdżają na cały konwent. Jeśli jednak kogoś interesuje akredytacja jedno – czy dwudniowa, cóż – zalecamy sprawdzenie, czy dana gra odbędzie się o podanej godzinie danego dnia. Służą do tego telefony, które organizatorzy i zaprzyjaźnieni uczestnicy będą w trakcie konwentu posiadać przy sobie. I poinformują co i jak.
Aktualne informacje o briefingach, spotkaniach, rozdawaniu ról i godzinach rozpoczęcia samych gier zawsze znajdują się na Hardkonie w tym samym miejscu – na wrotach do karczmy.