Kolejna edycja znanej terenówki.
Informacje Ogólne
Siedemnasta edycja Orkonu 2008 odbędzie sie w Łutowcu w dniach 22 lipca – 1 sierpnia.
Orkon to największy i najstarszy w Polsce konwent fabularnych gier terenowych (czyli LARPów, Live Action Roleplays) fantasy. Odbywa się co lipiec na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej od 1991, a liczba uczestników w ostatnich latach sięga około 300 osób.
Orkon trwa zwykle 10 dni, z czego trzy dni to Gra Główna – duży LARP osadzony w świecie fantasy. Podczas pozostałych dni odbywają się krótsze LARPy. Świat Gry Głównej, zwany światem orkonowym, powstał specjalnie na użytek konwentu. Kolejne edycje Orkonu kontynuują historię tego fikcyjnego świata.
Orkon gromadzi miłośników fabularnych gier terenowych fantasy z całej Polski; od wielu lat orkonowicze stanowią zżytą społeczność. Zapraszamy wszystkich chcących wcielić się w mieszkańców odgrywanego świata — wymagane są: wyobraźnia, przebranie i rekwizyty, chęć do wspólnej zabawy i ukończone 18 lat (względnie 16 lat i towarzystwo opiekuna).
Miejsce
Orkon 2008 odbędzie się w Łutowcu na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej (woj. śląskie, powiat zawierciański, gmina Niegowa), w dniach od 22 lipca do 1 sierpnia 2008. Obozowisko znajdować się będzie przy szkole na wschodnim krańcu wsi.
Program
– wtorek 22 lipca: otwarcie konwentu, akredytacja
– środa 23 lipca w dzień: Gra dla Misiów, wieczorem: LARP „Amiens” — Wampir: Mroczne Wieki
– czwartek 24 lipca w dzień i częściowo w nocy: LARP „Midmor II”
– piątek 25 lipca w dzień: LARP „Midmor II”
– sobota 26 lipca: konkursy profesyjne, spotkania rasowe, wieczór bardów
– niedziela 27 lipca: LARP „Chodź, opowiem Ci bajeczkę…”
– poniedziałek 28 lipca w dzień: LARP „Wiedźmin”, w nocy: LARP „Kłoda VIII”
– wtorek 29 lipca: dzień wolny, koniec przyjmowania postaci na Grę Główną
– środa 30 lipca: Gra Główna
– czwartek 31 lipca: Gra Główna
– piątek 1 sierpnia w dzień: Gra Główna, wieczorem: oficjalne zakończenie konwentu
Program może jeszcze ulec niewielkim zmianom. Szczegółowe opisy LARPów i kontakt do ich organizatorów znaleźć można tutaj.
UWAGA: bardzo prosimy o nie przyjeżdżanie do Łutowca w weekend poprzedzający Orkon. Kończy sie wtedy turnus kolonii i nie ma wtedy jeszcze dla nas przewidzianego tam miejsca.
Organizatorzy
W sprawach Orkonu 2008 piszcie na: orkon.08@gmail.com.
Głównym organizatorem Orkonu 2008 jest Schamann; zespół organizacyjny tworzą:
Schamann – The Man
The script gang (scenariusz): Schamann, Anka, Ula, Emilia, Kłys
The clockwork gang (mechanika): Radar, Koval, Arek, Marcin
CSS (logistyka): Fulko, Szafa
Szefem Ochrony Orkonu 2008 jest Sekta.
Instytucjonalnymi współorganizatorami Orkonu 2008 będą Śląski Klub Fantastyki i Fundacja „Elementarz”.
Koszty
Uczestnicy Orkonu 2008 zobowiązani są do uiszczenia zrzutki na koszty organizacji i obsługi konwentu, tzw. „akredytacji”. W szczególności:
Akredytacja na cały konwent wynosi 75 zł
Akredytacja na jeden dzień wynosi 20 zł
Członkowie ochrony otrzymują akredytację za darmo.
Akredytację będzie można (i należy) uiścić po przybyciu na konwent, na miejscu w Łutowcu. Będzie to możliwe 22 lipca przez cały dzień i w wyznaczonych godzinach w kolejne dni.
Przy akredytacji należy również wpisać się na listę uczestników, zobowiązując się jednocześnie do przestrzegania regulaminu konwentu. Regulamin zostanie niebawem umieszczony na stronie.