Jeden z większych konwentów w Polsce, choć jego ostatnia edycja była znacznie mniejsza niż zwykle. Do tej pory nastawiony najbardziej na tematykę anime. Podobno szykują się jednak w tym temacie zmiany.
Informacje Ogólne
Przygotowania do przyszłorocznej edycji zaczęły się już w październiku! Chcemy w tym roku zorganizować imprezę, którą będzie można wspominać z uśmiechem i łezką w oku.
Mamy wiele pomysłów i kilka miesięcy aby je dobrze zrealizować. Może nie zadowolimy w 100% wszystkich uczestników ale… na pewno będziemy pracować tak, aby osiągnąć nasze cele, które sobie postawiliśmy.
Miejsce
Konwent odbędzie się w Gdańsku – Nowym Porcie,
w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 5 (ul. Na Zaspę 31 A).
Istnieją dwie możliwości dojazdu:
– Można wysiąść na stacji Gdańsk Główny i dojechać tramwajem 10 do Nowego Portu;
– Można też dojechać na stację Gdańsk Wrzeszcz, wsiąść do tramwaju 15 i podjechać pod szkołę.
Termin imprezy: 6 – 9 lipca 2007 r.
Konwent rozpocznie się w piątek o godzinie 16.00 (rejestrowanie się będzie możliwe już od 14.00); zakończy się w poniedziałek około godziny 14.00.
Dodatkowo:
– Dokładny opis drogi na konwent w postaci pliku PDF,
– Teleport na GoogleMaps
Program
Bollywood
Oprócz licznych niespodzianek filmowych, ekipa organizująca dział Bollywoodu na Teleporcie planuje przeprowadzić następujące punkty programu.
Konkursy:
Konkurs wiedzy o Bollywood – Jest to konkurs nie tylko dla starych wyjadaczy. Każdy będzie mógł u nas sprawdzić swoją wiedzę.
Konkurs wiedzy o Shahrukh Khanie – Konkurs wiedzy o boskim Szaruku. Ile ma dzieci? Co lubi robić w wolnym czasie? W ilu filmach zagrał?
Konkurs muzyczny – Tutaj będziecie mogli się wykazać wiedzą muzyczną. Konkurs będzie polegał na rozpoznawaniu piosenek z najpopularniejszych filmów bollywoodzkich.
Konkurs dla spostrzegawczych- rozpoznawanie filmów i aktorów po screenach, tutaj każdy szczegół się liczy!
Panele:
Co to jest Bollywood i z czym to się je – panel dla nowicjuszy, historia, najsłynniejsze filmy.
Panel o królach Bollywood Shahrukh Khanie i Amitabhu Bachchanie (Big B) – obaj są niekwestionowanymi królami hinduskich filmów, choć należą do różnych pokoleń. Jeśli oni są królami to kto może być królową?
Ciekawostki z sieci – czyli bollywood jakiego nie znacie – występy gwiazd playbacku, nieudolne próby tańca, fragmenty filmów itp.
Bollywood w Polsce – panel o początkach popularności kina hinduskiego w Polsce, fandom, jego wytwory itp.
Panel o religiach w Indiach – bez ich znajomości zrozumienie filmu Asoka, Ver- Zaara czy słynne Czasem słońce, czasem deszcz nie byłoby możliwe.
Plotkarz bollywoodzki – Kto z kim, dlaczego i pod jaką kołdrą. Zbiór ciekawostek na temat naszych ukochanych aktorów i filmów.
Organizatorzy czynią starania, aby na Teleporcie pojawiły się również:
Warsztaty tańca – niespodzianka
Warsztaty wiązania sari – niespodzianka
Panel o symbolice kolorów
Na planie hinduskiego filmu – oczami statysty – niespodzianka
Malowanie henną
Jesteście zainteresowani współpracą w tym dziale? Macie jakiś pomysł na punkt programu? Skontaktujcie się z koordynatorem Bollywood, którym jest Anka (anka@gildia.info). Twórcom programów zapewniamy zniżki.
Film
Dział filmowy otworzy swoje sale w piątek. Natomiast program zakończy się w niedzielę wieczorem. Proponujemy Wam pokazy nie tylko filmów krótkometrażowych i offowych ale również filmowe niespodzianki!
W programie znajdą się między innymi:
Filmy krótkometrażowe;
Kino niezależne;
Kino indyjskie;
Kino azjatyckie;
Projekcje seriali animowanych;
Filmy amatorskie;
Filmy dokumentalne związane z konwencją Teleportu 2007;
Konkursy i niespodzianki filmowe.
Chcesz zaoferować swoją pomoc w tym dziale? Napisz do koordynatora adiego@gildia.pl
Bitewniaki
Koordynator gier bitewnych – Yoga, zapowiada wiele atrakcji. Wiadomo już dziś, że na pewno odbędą się:
Turniej Konfrontacji
Turniej Rag’Naroka
Turniej Warhammera Fantasy
Turniej WH40K
Pokazy Konfrontacji
Malowanie figurek (szkółka, pokazy, konkursy)
Jeżeli chcesz mieć wpływ na wygląd działu Gier Bitewnych, nawiąż kontakt z Koordynatorem Yogą – hoggins(at)o2.pl i przedyskutuj z nim swoje pomysły.
Karcianki
Koordynatorzy Gier Karcianych podesłali pierwszą część programu. Powinien ucieszyć Was fakt, że podczas imprezy odbędą się następujące turnieje:
Grand Prix Trial do Florencji (TSP Block Constructed)
Extended i Two-Headed Giant (Sealed Deck)
Początkujący gracze będą mogli również podyskutować o taktyce w grach karcianych oraz pograć poza turniejami z innymi graczami.
Manga i Anime
Konkursy
Specjalność Teleportu, czyli tradycyjne i zupełnie nowatorskie konkursy w wydaniu, jakiego jeszcze nie widzieliście.
Cosplay – Konkurs na najlepszą kreację stroju określonego bohatera mangi, anime lub gry. Scenki nieobowiązkowe, ale mile widziane.Każda chętna osoba może wysłać nam zdjęcia swojego stroju. Umieścimy je na stronie internetowej.
FAKT – Fantastyczny Amvkowy Konkurs Teleportowy. Wybieramy najlepsze polskie AMV sezonu 2006/2007! Zgłoś swoje prace lub weź udział w internetowym głosowaniu. 10 najlepszych teledysków pokażemy na Teleporcie 2007, a autorzy trzech najlepszych z nich otrzymają nagrody.
Dyskusja na forum Gildii o tym konkursie. Klikać tutaj!
Karaoke Anime – “śpiewać każdy może”.
Konkurs Wiedzy Mangi i Anime – proste (i trudniejsze)
pytania oraz 4 odpowiedzi do wyboru. Spróbuj, może strzelisz.
Kochamy Japońskie Seriale – czyli “co zdarzy się za chwilę w tym anime”
Konkurs Muzyczny – rozpoznawanie najbardziej charakterystycznych motywów ze znanych anime.
Kalambury – kalambury nie tylko mangowe. Gwarantujemy dobrą zabawę.
50 – tka – Jeśli jesteś oryginalny i nieustraszony, to spróbuj swoich sił w tym konkursie. Będziesz musiał przegonić innych uczestników w goniwie na planszy.
Konkurs rysunkowy – prace można dostarczyć gotowe na teren konwentu lub wykonać na miejscu.
Grupowa Wariacja Rysunkowa – konkurs rysunkowy dla każdego, nie liczy sie talent, tylko szybkość. Uczestnictwo w grupach.
Fast Food – czyli darmowe jedzenie na czas.
Konkurs fandomowy – “co wiesz o swoim fandomie, mangowcze”
Test jur body, test jur mind – konkurs, w którym należy wykazać się sprawnością fizyczną i przede wszystkim pomysłowością. Organizatorzy nie zwracają kosztów za leczenie pourazowe.
Konkurs wiedzy o Japonii – lubisz historię i kulturę Japonii? Przyjdź koniecznie!
Konkurs hentai – konkurs dla każdego fana tematyki.
Panele dyskusyjne
Spora dawka przystępnie podanej wiedzy z dziedziny japońskiej animacji, komiksu, kultury, historii oraz ciekawostek. Dokładna lista paneli będzie dodawana na bierząco na stronie.
Alfons Mucha a Komiks Współczesny
Konferencje wydawców
Macie pytania o tajniki wydawania mang czy anime? Chcecie wiedzieć, na co i kiedy polować w sklepach? Specjalnie dla Was zaprosimy przedstawicieli polskich firm i wydawnictw, którzy odpowiedzą na Wasze pytania.
Projekcje anime
Mamy także coś ciekawego dla wszystkich fanów, którzy chcą obejrzeć najnowsze anime, a także dla tych, którzy chcieliby uzupełnić swoją wiedzę na temat klasyki.
Dział gier muzycznych
Dance Dance Revolution – 4 i więcej blaszanych mat udostępnianych non-stop.
DDR Standard – tradycyjny konkurs DDR
Dance Dance Reproduction – zwariowany konkurs
Singstar
Niespodzianki
Stoiska sklepów, wydawców i fanowskie
Jeśli chcecie zaopatrzyć się w mangi, plakaty czy inne gadżety, zapraszamy do naszej strefy handlowej – na pewno znajdziecie tu coś dla siebie. Będzie także wydzielone miejsce dla tych fanów, którzy chcą pozbyć się części swojej kolekcji.
Oczywiście to nie wszystkie atrakcje, jakie planujemy na Teleport 2007. Chcemy także zaprosić Was do współpracy z nami przy tworzeniu konwentu. Jeżeli masz jakiś pomysł na atrakcję, jesteś gotowy/a coś zorganizować lub po prostu chcesz pomóc w jakiś sposób przy konwencie, napisz do nas na specjalny formularz, który w najbliższym czasie pojawi się na stronie lub pisz na adres email: cegla_teleport@op.pl
Czekamy na wasze oferty!
RPG
Tegoroczny Teleport będzie imprezą nieco inną niż moglibyście się spodziewać. Liczymy na to, że zaskoczy was jak najbardziej pozytywnie zarówno zakresem prezentowanych atrakcji, jak i ich niepodważalną jakością.
Blok RPG zafunduje wam z pewnością dużą dawkę pozytywnych emocji. Oprócz nieodzownych paneli dyskusyjnych i warsztatów damy Wam szansę na bezpośrednie spotkania z twórcami systemów. Zarówno tych oficjalnych jak i autorskich.
Liczne konkursy z nagrodami, które na pewno zainteresują fanów gier fabularnych powinny także mieć wpływ na waszą pozytywną decyzję.
Jeżeli chcielibyście zaproponować nam własny punkt programu, lub chcecie po prostu porozmawiać o tym jaki będzie blok RPG na Teleporcie 2007, zapraszamy do kontaktowania się z nami:
Paweł “Tredo” Potakowski – tredo_lodz@o2.pl
oraz Lukasz “Avarest^” Świat – lse@o2.pl
Rozrywka Elektroniczna
Spotkania z rozrywką elektroniczną rozpoczną się w piątek, a zakończą prawdopodobnie w niedzielny wieczór. Nie można jednak wykluczyć, że w poniedziałek rano pojawi się jakaś niespodzianka. Poniżej znajdziecie podstawowy program, który, miejmy nadzieję, będzie się poszerzał z miesiąca na miesiąc.
Ramowy program części poświęconej szeroko rozumianej rozrywce elektronicznej przedstawia się następująco:
Konkurs ‘Jaka to gra?’ – screen.
Konkurs ‘Jaka to gra?’ – muzyka.
Konkurs wiedzy ogólnej o grach.
Kalambury.
Uaktualnienie zeszłorocznej prelekcji o WoW i MMO: ‘Zmiany w świecie gier MMO’
Gry konsolowe (turniej Tekken`a, DoA).
Pokaz: ‘Filmy i gry – wzajemne zapożyczenia’
Panel dyskusyjny niespodzianka
Jakieś inne, ciekawe propozycje? Sugestie dotyczące zmian? Pisz na adres: coen[at]gildia[dot]pl.
Star Wars
Oto ramowy program dla miłośników serii Star Wars
Panel rocznicowy – podsumowanie wszystkich najważniejszych wydarzeń w świecie StarWars od premiery Nowej Nadziei aż do teraz;
Jak powstawały Gwiezdne Wojny – panel o tym, w jakich warunkach powstawał epizod 4, ile przeciwności musiał pokonać Lucas i jak przebiegały prace nad filmem;
Star Wars Geek’s – Panel o maniakach Gwiezdnych Wojen, tych najbardziej zwariowanych i tych lekko pokręconych. Opowiemy też o masowych szaleństwach związanych z Gwiezdnymi Wojnami;
Dlaczego nowa trylogia “ssie” – Panel dyskusyjny dotyczący porównania nowej trylogii ze starą. Próba znalezienia odpowiedzi na pytanie, czego w nowej trylogii brakuje. Być może uda sie nawet znaleźć ludzi, którzy uważają, że nowa trylogia jest lepsza;
Warsztaty “Zostań Jedi” – Nauka szycia stroju i budowy miecza;
Konkurs “Jaka to powieść” – Rozpoznawanie książek SW po cytatach;
Wiedzówka ogólna;
Wiedzówka muzyczna;
Panel “Nie tylko filmy” – Przedstawienie różnego rodzaju seriali, audycji, książek i komiksów okołoStarwarsowych;
Projekcje seriali animowanych (Droids, Ewoks), filmów amatorskich, dokumentów, itd…
Jesteście zainteresowani współpracą w tym dziale? Skontaktujcie się z koordynatorem StarWars, którym jest Seba (seba@gildia.info). Twórcom programów zapewniamy zniżki.
Organizatorzy
Organizatorzy:
– Gildia.pl
– GKF (http://gkf.art.pl)
Jeżeli masz jakieś pytania lub propozycje – pisz tutaj: teleport2007@gildia.info
Koszty
Koszty akredytacji:
– 18 zł w przedpłacie do końca listopada
– 19 zł w przedpłacie do końca grudnia
– 22 zł w przedpłacie do końca stycznia
– 25 zł w przedpłacie do końca lutego
– 27 zł w przedpłacie do końca marca
– 31 zł w przedpłacie do końca kwietnia
– 34 zł w przedpłacie do końca maja
– 40 zł od 1 czerwca.
Podajemy cenę akredytacji dla poszczególnych dni:
– piątek – 17zł
– sobota – 21zł
– niedziela – 21zł
– poniedziałek – 4zł
Zniżki: Chętnym do współpracy podczas konwentu proponujemy zniżki w akredytacji w wysokości od 10 zł za przeprowadzenie jednego punktu programu. Przewidujemy także zwroty dla mistrzów gry po przeprowadzeniu sesji. Propozycje prosimy zgłaszać pod adresem: teleport2007@gildia.info Uwaga: termin zgłaszania propozycji upływa 15 czerwca!
Ubezpieczenie we własnym zakresie.
Akredytację należy wpłacać na konto Gdańskiego Klubu Fantastyki:
PKO BP I/O GDYNIA, nr 52 1020 1853 0000 9902 0067 8359
Na przelewie prosimy opisać, czego dotyczy (akredytacja, ilość osób, nazwiska)
Wypełnioną kartę zgłoszeniową prosimy przesłać na adres:
Gdański Klub Fantastyki, skr. poczt. 76, 80-325 Gdańsk 37
Na Teleporcie można nocować w dwóch miejscach:
– w szkole (bezpłatnie, w cenie akredytacji);
– w hotelu robotniczym “Portus”.
Recenzja
VII Ogólnopolski konwent Miłośników Kultury potocznie zwany Teleportem 2007 odbył się w dniach 6-9 Lipca 2007 roku w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 5 na ulicy Na Zaspę 31A w Gdańsku. Szkoła była ta sama, co rok temu, jedynie dojazd lekko się skomplikował przez roboty drogowe. Niemniej Organizatorzy zawczasu poinformowali o zmianach w dojeździe.
Tegoroczna edycja przyciągnęła około 550 gości (dane organizatorów na niedziele wieczór), niemniej z powodu wielości szkoły niebyła ta ilość zauważalna na terenie konwentu. Warto też wspomnieć taką ciekawostkę, w informatorze wydawanym przy wejściu można było znaleśc wzmiankę o nakładzie, czyli 700 sztuk.
Po wejściu gość dostawał plakietkę i informator. Sama plakietka była estetycznie wykonana i przedstawiała smoka z gry buble buble mającego reprezentować fantastykę jako że smok kojarzy się z ogólnym pojęciem fantastyki; Gry komputerowe – jako ze z gry komputerowej jest to stwór oraz widniejący z boku pędzel go kolorujący – Mange i Anime. Sam informator był dobrze wykonany, okraszony komiksami i obrazkami, zawierający mapę okolicy i szkoły.
Program zapowiadał się imponująco 11 działów z atrakcjami. Bollywood, Film i dokument, gry bitewne, gry karciane, gry planszowe, komiks, manga i azja, publicystyka, RPG, rozrywka komputerowa i star wars. Natomiast jak to wyglądało w praktyce, to zupełnie inna bajka.
Niewątpliwa nowością był dział Bollywood i Star Wars. Szczególnie ten drugi było mocno widać na konwencie w postaci Cosplayewiczów z gwiezdnych wojen. Można było zobaczyć miedzy innymi Księżniczkę Amidale, szturmowców, scout trooperów, snowtroopera Tie pilota i oficera Imperium . (Widok szturmowców przemierzających korytarze bezcenny. A szczególnie szturmowiec na DDRze powalał.)
Niestety atrakcje albo wypadały z planu albo zmieniały sale. Generalnie plan imprezy zamieszczony w informatorze nie pokrywał się z rzeczywistością. Mapa szkoły okazała się zupełnie niepomocna z powodu zmian miejsc odbywania się atrakcji a nawet niedostępności od początku trwania imprezy kilku sal, gdzie miały się odbywać atrakcje. Np. na terenie szkoły mieszkała kolonia dzieci (Marines na LARPie Aliena bynajmniej nie ratowali tych kolonistów), która zasymilowała sale pierwotnie przeznaczoną na bitewniaki oraz większość pryszniców. Tak więc można powiedzieć, że Teleport dzielił konwent z kolonią zakwaterowaną w drugiej części budynku! Same bitewniaki przeniosły się na hale sportową i miały całkiem dobrze, tocząc ciężkie boje głównie w WH40K. Dział karciankowy tez wypadł zadowalająco – przez cały czas trwania imprezy toczono turnieje, królował oczywiście nieśmiertelny, Magic: the Gathering.
Dział Filmowy działał bardzo prężnie wyświetlając filmy, a nawet kręcąc własny na terenie konwentu! Wielkim minusem było natomiast oznaczenie kilku projekcji jako „film niespodzianka” – nie jest to nazwa dużo mówiąca, a w praktyce oznaczało to np. przegapienie projekcji filmu „300”, który to film był legalnie wyświetlany na terenie konwentu.
Spotkania z gośćmi Teleportu „były”, a raczej nie były – z powodu odwołania przyjazdu przez gros gości. Na szczęscie spotkanie z Jackiem Komudą wypadło bardzo pozytywnie i obecni na sali nie mogli czuć się zawiedzeni.
Najbardziej awaryjnym był blok RPGowy… co tu dużo pisać. Najlepszym komentarzem był rysunek stworzony na konwencie przedstawiający mniej więcej fantastę na Teleporcie mówiącego: „Ja pierdzielę….”
Odbyło się kilka LARPów, np. Monastyrowy, Alien (po 2h niestety przerwany) oraz Neuroshimy. Sporo atrakcji nie odbyła się z powodu nie przejechania twórców tychże atrakcji. Mimo, że wina leży po stronie prelegatów, to jednak organizacji musi się dostać za nie reagowanie od razu na wszelkie zmiany.
Po uszach musi się dostać też ochronie konwentu. Piwo było niejednokrotnie widziane i poza kilkoma przypadkami picie nie spotykało się z żadną reakcją. Sala nosząca dumne miano Main Roomu była wielkości zwykłej sali klasowej z znajdującymi się pośrodku ławkami. Co prawda komfort oglądania wzrastał przez prawidłowe zaciemnienie, duży ekran oraz wygodne tapczany, niemniej była po prostu za ciasna. Cosplay wypadł bardzo skromnie, frekwencja przebierańców była mała. Królowały oczywiście stroje z Naruto. Z strony technicznej było bardzo źle, nie było żadnego nagłośnienia.
Sama szkoła nadawała się na konwent jak najbardziej, była duża! Trzy piętra sal, na samej górze mieściły się sleeproomy oraz sala Star Warsowców, na 1 piętrze były główne sale prelekcyjne i konkursówki, oraz na korytarzu główna atrakcja poziomu.
Konsole i DDR oblegane cały czas trwania imprezy. Umiejscowienie w tym miejscu konsoli z wygodnymi siedziskami jak i profesjonalnego DDRa zasługuje na pochwalę. Na parterze zaś królowali karciankowcy. Budynek łączył się długim korytarzem z salą gimnastyczną, obok której znajdowały się prysznice – i tu mały problem – jak wspomniałem wcześniej – Kolonia zajmowała większość pryszniców. Dużym utrudnieniem był tez brak ciepłej wody, nie mniej chodziły legendy o prysznicu, z którego wylewały się strugi ciepłej wody nie przyprawiającej ciała o gęsią skórkę i dzwonienie zębami. Nie udało mi się tej legendy potwierdzić, niemniej może to jednak sprawa wiary. Toalety wyglądały różnie: od standardowych przy prysznicach do zaniedbanych w części piętrowej. Niemniej papieru toaletowego raczej nie brakowało, a jak się kończył to pojawiał się nowy.
Nie było natomiast na terenie konwentu żadnego bufetu. Sytuacje ratowały pobliskie sklepy, w których można było się zaopatrzyć w stopniu bardzo dobrym. Zaleta była tez pizzernia serwująca ogromne pizzy, którymi można było się naprawdę najeść.
Różnie było z nagrodami, czasami była to oryginalna płytka DVD a czasami zwykły plakacik. Tu warto wspomnieć, jaki numer odstawił jeden z sponsorów, wysyłając nagrody od siebie w… Piątek (I dzień konwentu) po czym stwierdzając, „że skoro dotrą one po konwencie to od razu niech organizatorzy je im zwrócą…”
Ciężko jest podsumować cały Teleport. Były rzeczy ciekawe, jak i zawalanie planu. Niestety z naciskiem na zawalanie. Impreza miała naprawdę duży potencjał, aż żal ze nie został on wykorzystany. Sadzę, że nawaliła sprawa koordynacji i brak planów awaryjnych. Brakowało natychmiastowych reakcji na zmiany w programie. Oceny konwentu słyszane na terenie samej imprezy nie były różowe i ostro go krytykowały. Choć były też osoby, które miały pozytywniejsze odczucia – niestety nie były liczne.
Uczciwie trzeba przyznać, że niektóre działy działały bardzo sprawnie i wykonały zakładany plan w 100%, a były tez takie, których organizatorzy powinni byli być obrzucani pomidorami…
Generalnie z ciężkim sercem, ale musze konwent Teleport 2007 ocenić na 2.