Kolejna edycja dużej terenówki organizowanej przez fanów prozy mistrza Tolkiena. Klimat całkowicie tolkienowski – klimatyczne stroje i 100% znajomość Władcy obowiozkowa. Sama impreza odbywa się jak na terenówkę przystało pod namiotami.
Informacje Ogólne
Ogólnopolski Zlot Miłośników Twórczości Tolkiena ARDA 2006 to już trzeci Zlot, który organizujemy. Zapraszamy po raz trzeci na Ardę,a tutaj zamieszczamy wszsystkie niezbędne informacje na temat Zlotu.
Wymagania:
Każdy z Was musi spełniać warunek zawarty w nazwie Zlotu. Chodzi o słowa 'miłośników twórczości J.R.R. Tolkiena’. Zlot jest dla osób zafascynowanych twórczością Tolkiena i takich osób na Ardzie oczekujemy. Nie chodzi o to, żebyś na wyrywki znał wszystkie szczegóły, ale jeśli tylko Śródziemie ma dla Ciebie coś wyjątkowo magicznego – zapraszamy!
Przed przyjazdem prosimy, aby każdy zgłosił swoje przybycie na stronie Stowarzyszenia. Zebrane dane pozwolą nam przygotować się na konkretną liczbę osób. Jeśli nie dasz rady – nie ma problemu, na Zlocie wypełnisz formularz i wszystko będzie w porządku. Po raz kolejny chcemy podkreślić zmianę: Ci, którzy wyślą zgłoszenie internetem nie muszą drukować i wypełniać żadnych formularzy, chyba, że są osobami niepełnoletnimi. Takie osoby muszą przedłożyć nam zgodę podpisaną przez rodziców (do pobrania na stronie).
No i oczywiście jest jeszcze kwestia wpłaty pieniędzy za pole namiotowe. Będzie to kwota w wysokości około 30 złotych. Należy ją wpłacić najpóźniej do końca lipca 2006 roku. Dokładniejsze informacje uzyskacie po wysłaniu zgłoszenia.
Naszym celem jest przeniesienie się do Śródziemia, dlatego każdy musi przygotować strój. Strój powinien być zachowany w konwencji Mistrza, czyli zgadzać się z opisanymi przez niego strojami (Np. Dunedainowie nie nosili żółtych koszulek, a Nazgule trampek). Wszystkich informacji dotyczących tego, jaki strój powienieneś przygotować udzieli przewodnik Twojego plemienia.
Skoro jesteśmy przy plemionach. Każdy musi wybrać plemię, do którego chce należeć. W dziale plemiona znajdują się opisy i specjalne wymagania oraz oczekiwania każdego z plemion. Jeśli wahasz się między kilkoma możliwościami – przeczytaj wszystkie zawarte tam informacje i popytaj przewodników plemion. Kolejną ważną rzeczą, która pozwoli Ci się odróżnić jest imię. Imię powinno mieć charakter Tolkienowski, a przynajmniej fantasy (tzn. hefalumpa nie przyjmiemy:P). Postarajcie się, aby Wasze imiona były nieużywane przez innych. Ostatnią blokadą przy wyborze imienia jest to, że nie zezwalamy na imiona znanych postaci (czyli każdy Frodo, Gandalf i Meriadok Brandybuck zostaną poproszeni o zmianę imienia). Każdy z Was powinien też przygotować krótką historię swojej postaci. Nie chodzi o dłuuugie i rozbudowane historie, jak ta Tarcila, czy innych, wystarczy, że będziecie mogli powiedzieć, że mieszkacie tu i tu, Waszym ojcem jest ten a ten, a matką ta i ta :).
Gdy już jesteś zdecydowany na plemię i wybrałeś imię zarejestruj się na stronie internetowej naszego Stowarzyszenia (link zgłoszenie z prawej strony), następnie skontaktuj się z przewodnikiem plemienia, lub poczekaj, aż ten sam się skontaktuje. Otrzymasz dostęp do pokoju plemiennego na naszym forum. Od tej chwili powienieneś brać czynny udział w toczonych tam dyskusjach, planach, zapoznać się ze wszystkim, co już zostało ustalone.
Ze względu na tym, że na Ardzie dochodzi do spotkania odwiecznych wrogów: Wolnych Plemion i sług Nieprzyjaciela każdy z Was, jeśli chce brać udział w działaniach terenowych (patrolach, pojedynkach, bitwach) musi zabrać ze sobą broń. W zeszłym roku sprawdziły się miecze wykonane z rurek PCV grubo owiniętych otuliną izolacyjną – są bezpieczne, a nadają swojego rodzaju klimat (można toczyć naprawdę ciekawe pojedynki). Osobiście polecam wykonanie dwóch takich, gdyż łatwo PCV połamać.
Prawie już kończąc dochodzimy do Regulaminu Zlotu. Każdy rejestrując się na Zlot zobowiązany jest bezwzględnie zachowywać postanowienia regulaminowe.
I już na końcu:) Na Ardzie chcemy żyć w Śródziemiu i spotkać się z innymi tam żyjącymi. Przyjeżdżajcie więc z nastawieniem na życie w Śródziemiu cały czas, nie od godziny tej, do tamtej. Przenosimy się do Śródziemia na cały czas trwania Zlotu. Prosimy więc, aby Wasze zachowanie pokazywało, że żyjecie w Śródziemiu – unikajcie używania telefonów, noszenia zegarków, cały czas bądźcie w strojach – zróbmy sobie wspólnie piękne wakacje od nowoczesności w Śródziemiu!
Pozdrawiamy!
Miejsce
Przez dwa lata w Gołuchowie poznaliśmy tamtejszy las jak własną kieszeń. Między innymi dlatego zdecydowaliśmy się zmienić lokalizację i nasze Śródziemie przenieśliśmy pod Częstochowę, do Mirowa.
Adres pola namiotowego, na którym będziemy nocować wygląda tak:
Męcik Zbigniew, Małgorzata
Mirów 5
42-320 Niegowa (woj. Śląskie)
tel. 0 503 966 345
W najbliższym sąsiedztwie pola namiotowego znajdują się dwa sklepy ogólnospożywcze, istnieje więc, jak w poprzednich latach, możliwość uzupełniania zapasów na miejscu.
Zapewniamy również węzeł sanitarny: ubikacje i prysznice znajdują się w najbliższym sąsiedztwie pola. Te ostatnie prowadzone są w gospodarstwach agroturystycznych. Od kilku lat są w Mirowie organizowane imprezy o podobnym do Ardy charakterze, i ich uczestniczy korzystają właśnie z agroturystyki.
Czas:
To już tradycja, że Arda odbywa się na początku sierpnia. Tym razem rozpocząć chcemy 2 sierpnia (tj. w środę) późnym popołudniem, w okolicach godziny 18 lub 19. Oficjalne zakończenie Zlotu będzie miało miejsce 6 sierpnia wieczorem, podczas ogniska.
Jeśli chodzi o termin Waszego przyjazdu – zdecydowanie 2 sierpnia. My, Rada, chcemy przyjechać pierwszego, żeby przygotować teren i prosimy, abyście nie przyjeżdżali wcześniej. Pomijając fakt, że są to dla Was dodatkowe koszty (pole jest umówione od drugiego) my nie będziemy mogli skupić się na pracy, chcąc Wam poświęcić kilka chwil. Nie stawiajcie nas w takiej sytuacji. Arda zaczyna się drugiego sierpnia, a nie pierwszego. Z drugiej strony postarajcie się przyjechać drugiego przed godziną 18-19, abyście zdążyli na przewidziane na te godziny otwarcie Zlotu i spotkania integracyjne wewnątrz Waszych plemion.
Opuszczenie terenu Zlotu powinno nastąpić przed południem w poniedziałek, 7 sierpnia. Jest to podyktowane, oczywiście kosztami. My negocjujemy pole do 7 sierpnia rano, jeśli chcecie zostać dłużej – nie ma sprawy, należy pamiętać o dwóch rzeczach: za każdy dodatkowy dzień płacicie dodatkowe pieniądze, a w następnym tygodniu po Ardzie w Mirowie rozpoczyna się Flamberg.
Program
Niemal pięć lat minęło, odkąd to przed bramą Minas Tirith stanął na pięknym, białym koniu, przystrojony w najprzedniejszą kolczugę i tunikę, powracający z wygnania po śmierci Króla Arantara Dobrego, syn jego – Tarcil. Wjechał on wtedy przez wszystkie Siedem Baram Białego Miasta na Dziedziniec przed Cytadelą, gdzie Arador, będący wtedy Namiestnikiem, przekazał mu władzę nad Południowym Królestwem. Odtąd Tarcil znany jest jako Król Tarcil VI.
W piątą rocznicę tego wydarzenia cały lud Gondoru będzie świętował razem z Królem. Król postanowił najważniejszą część obchodów rocznicy wyprowadzić ze Stolicy i pragnie zorganizować ją w północnym Ithilien, na pięknie zielonych polach Cormallen, nad brzegami rzeki Anduiny.
Tam też zaprosił wszystkich swych przyjaciół, począwszy od tych poznanych za młodu w Minas Tirith przez tych, którzy uczyli go i wychowywali w Mrocznej Puszczy, do tych, których poznał podczas swych podróży w czasie przebywania z elfami i pierwszych latach swych rządów. Zabawa przeznaczona jest dla wszystkich, którzy zechcą wziąć w niej udział, nikomu ani jadła, ani napoju nie braknie. Rozrywki, oprócz śpiewu i tańców, dostarczy organizowany turniej.
Na niemal pół roku przed dniem świątecznym z bram Minas Tirith, na najściglejszych koniach ruszyli wgłąb Śródziemia posłańcy niosący zaproszenie od Króla wszystkim dobrym ludziom, jakich spotkali na drodze. Pierwszy z nich dotarł do Edoras, następny dalej na północy zatrzymał się w Lorien, kolejny odnalazł przepiękną dolinę Rivendell; jeszcze inni dotarli do wesołego, małego ludu z Shire, dalej na zachód – do Mithlondu, po drodze zostawiając wiadomość dla pozostałych w tych stronach Dunedainów. Grupa najbardziej zaufanych posłańców wjechała w ostępy Mrocznej Puszczy, aby tam odnaleźć tych, którzy stali się Królowi szczególnie bliscy; część z nich odłączyła się od innych i daleko na północy odnalazła siedziby krasnoludów, o których również Król nie zapomniał. I tak zaproszono na ceremonię wszystkie wolne ludy Śródziemia, a chętni mają zgłaszać się do własnych przywódców, aby w odpowiedniej chwili wyruszyć do Gondoru.
Wybrane przez Króla miejsce budzi wśród niektórych niepokój. Bliskość Czarnego Kraju powoduje obawy przed atakiem sług Tego, którego imienia w Gondorze nie wypowiada się. W czasie wojny, która rozpoczęła się po śmierci Króla Arantara, a trwa do dzisiaj, wielu poznała liczbę i okrucieństwo orków i ludzkich sług Nieprzyjaciela i niejeden otwarcie twierdzi, że oczekiwana, zaplanowana na kilka dni zabawa jest idealną okazją dla Sił Ciemności do przeprowadzenia ataku.
Król Tarcil chcąc uspokoić swych poddanych postanowił zabrać z Minas Tirith większy oddział żołnierzy. Ci zaś chętnie zgadzali się na wyjazd – mogli wziąć udział w zabawie zamiast siedzieć wewnątrz murów Białego Miasta, w którym na czas zabawy pozostali tylko żołnierze.
Im bliżej zaś zabawa, tym większe poruszenie w miastach i wsiach Gondoru oraz całego Wolnego Śródziemia, gdzie mieszkańcy szykują się do podróży na zabawę…
Koszty
Z udziałem w Zlocie jest związanych sporo wydatków. Począwszy od przygotowania stroju, przez zakup ewentualnych niezbędnych rzeczy (jak śpiwór, namiot, latarka, koc…), przez koszty przejazdu (bilety PKP, PKS) czy koszty wyżywienia (coś jeść trzeba), aż do opłaty za pole namiotowe. Uzbierać się tego może naprawdę solidna sumka i na to musicie być przygotowani.
Z tych wszystkich kosztów do nas trafia opłata za pole namiotowe.
W tym roku wynosi ona 20 złotych. Za tą sumę możecie rozbić namiot na polu w Mirowie i mieszkać w nim w dniach od 2 do 6 sierpnia oraz otrzymujecie nieograniczony dostęp do ruin zamku znajdującego się w najbliższej okolicy pola namiotowego.
Prosimy o wpłacanie tej kwoty na nasze konto najpóźniej ostatniego dnia lipca, jednak postarajcie się wcześniej, bo przelewy czasem mogą utknąć, a poza tym, pierwszego sierpnia nikt z nas już do banku nie zajrzy. W przypadku problemów proszę się kontaktować z Ravenne.