Teleport 2006

2

Gdańsk, 2006

Data rozpoczęcia: 2006-07-14
Data zakończenia: 2006-07-17
Miejscowość: Gdańsk

Cena: 40 zł

O imprezie:
Komentarz Redakcji

Największy konwent północnej Polski. Zazwyczaj dużo anime i bitewniaków, mniej fantastyki i rpg. Po ubiegłorocznym średnio udanym połączeniu konwentu z Dniami Fantastyki we Wrocławiu – Teleport powraca do Gdańska i starych tradycji.
Konwent odbywać się będzie w szkole położonej dzielnicy Nowy Port, którą niektórzy uważają za „niebezpieczną”, inni włącznie wraz z Organizatorami twierdzą, że tak nie jest – podpierając się konkretnymi statystykami policyjnymi.

Jakub 'borg' Rzepecki

Informacje Ogólne

TELEPORT WRACA DO GDAŃSKA!

portal internetowy
Nowa Gildia

oraz stowarzyszenie
Gdański Klub Fantastyki

mają przyjemność zaprosić na

VI Ogólnopolski Konwent Miłośników Fantastyki
TELEPORT 2006


Miejsce

Termin: 14 – 17 lipca 2006 r. Konwent rozpocznie się w piątek o godz.
16.00 (rejestrowanie się będzie możliwe od 12.00); zakończy się w
poniedziałek o godz. 16.00.

Miejsce: Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Gdańsku, 80-546
Gdańsk-Nowy Port, ul. Na Zaspę 31A (za falowcem).


Program

Program filmowy:

PIĄTEK:

17:30 „Wożonko” – projekcja filmu w reżyserii Abelarda Gizy
19:00 „Demo” – projekcja filmu krótkometrażowego w reżyserii Abelarda Gizy
oraz gość specjalny – Michał Giorew
21:00 Krótkie kino animowane: m.in „Ichthys”, „Little Dog Turpie”, „Elephants Dream” oraz dokument o produkcji, „Kajko i Kokosz” oraz dokument o produkcji i ankieta dla widzów, „How It Should Have Ended” oraz wiele innych, równie fajnych filmów.

SOBOTA:

13:30 „Gwiezdne Wojny: Ostateczna Próba” vs „Star Wars: Revelations”
– pokaz filmów
15:00 „Polityka i mistyka w Gwiezdnych Wojnach” – prelekcja Witolda Jabłońskiego
17:00 TeleportOFF – przegląd filmów niezależnych we współpracy z Film Forum; odsłona I
18.30 półgodzinna przerwa
19:00 TeleportOFF – przegląd filmów niezależnych we współpracy z Film Forum; odsłona II
21:45 Wieczór z „Red Dwarf”: „Red Dwarf Smeg-ups” i “Red Dwarf: Can’t Smeg, Won’t Smeg” oraz pilotowy odcinek wersji amerykańskiej

NIEDZIELA:

13:30 „Star Wreck” – projekcja fanowskiej parodii w świecie Star Trek
15:00 „Star Trek: Horizon” – spotkanie z twórcami pierwszego polskiego fanowskiego serialu w świecie Star Trek
18:00 „Indie 2005” – dokument o Indiach, czyli coś dla miłośników Bollywood;)
18:45 „Grzegorz Korczak i jego twórczość” – przegląd filmów krótkometrażowych
20:00 TeleportOFF – przegląd filmów niezależnych we współpracy z Film Forum; odsłona III
22:00 Niespodzianka…

PONIEDZIAŁEK:

12:00 „Kajko i Kokosz” – powtórzenie pokazu filmu krótkometrażowego oraz ankieta dla widzów
12:30 „Haiku” – projekcja filmu grupy Team13
14:00 Zakończenie programu filmowego

*Godziny, sale i zawartość programu mogą ulec zmianie z przyczyn zależnych lub niezależnych od organizatorów.

Program publicystyczny

Aktualnie potwierdzeni goście:

► Witold Jabłoński
► Jacek Komuda
► Mirosław Kowalski
► Łukasz Orbitowski
► Jacek Piekara
► Szczepan Twardoch
► Andrzej Zimniak

Niektóre punkty programu:

Spotkania autorskie:

► Witold Jabłoński
► Jacek Komuda
Przed Katyniem był Batoh, i o tej najwiekszej klęsce XVII-wiecznej Rzeczypospolitej opowiada „Bohun” – najnowsza książka Jacka Komudy, pisarza i historyka wyklętego przez polskich badaczy dziejów.
► Mirosław Kowalski
► Jacek Piekara
► Szczepan Twardoch

Prelekcje:

► Jacek Komuda – „Bohun i Chmielnicki – kaci czy ofiary Rzeczypospolitej?”
Sienkiewicz przyzwyczaił nas do bohaterszczyzny: rycerzy Chrystusowych spod kresowych stanic, Skrzetuskich i Podbipiętów bez skazy. Tymczasem to Chmielnicki został strasznie skrzywdzony przez Polaków i zdecydował się rozpocząć powstanie, bowiem nie mógł nigdzie znaleźć sprawiedliwości na swoich ciemiężycieli.
► Andrzej Zimniak – „Ziemskie i kosmiczne życie ekstremofili”
Mianem ekstremofili określa się organizmy, żyjące w warunkach, uznawanych przez ludzi za skrajnie nieprzyjazne. Mogą to być gorące podmorskie źródła o temperaturze powyżej 100°C, stężony kwas solny lub 30%-owa solanka, albo miejsca o wysokim tle promieniowania jonizującego. Okazuje się, że na głębokości kilku kilometrów pod ziemią bujnie rozwija się życie, konsumujące metan i oddychające… żelazem. Czy takie “żelazne” organizmy miałyby problemy z adaptacją na innych ciałach niebieskich? A może żyją tam już od dawna?
► Witold Jabłoński – „Polityka i mistyka w Gwiezdnych Wojnach”
Witold Jabłoński – prywatnie fan słynnej kosmicznej sagi – opowie o politycznym tle i współczesnych aluzjach, a także mistycznych odniesieniach obecnych w najbardziej niezwykłej baśni wszech czasów, które gwarantują jej ponadczasowość i uniwersalizm.
► Szczepan Twardoch – prelekcja o Spitsbergenie
► Marcin Grzybowski – „Kluby fanów mangi i anime – fakty i mity”
► Karolina Górska – „Krew – od pierwotnego tabu do filmowej jatki”
Prelekcja będzie dotyczyła symboliki krwi w kulturach pierwotnych i Biblii, stopniowej zmiany postrzegania tabu związanego z krwią oraz jej znaczeniu w dzisiejszej kulturze, zwłaszcza w horrorach. Wampirom wstęp surowo wzbroniony (pod groźbą zakołkowania)!
►Karolina Górska – „Świat koszmarów Kinga Diamonda”
Podczas tej prelekcji zmierzymy poziom horroru (czyli ilość jego poszczególnych elementów) w tekstach z dotychczas wydanych albumów Kinga Diamonda. Zastanowimy się także, jak można by przerobić muzyczne historie tego wykonawcy do stworzenia scenariuszy RPG.
► Marcin Szklarski – „Fantastyka u Jugoli”
Kilka słów o tym, co w fantastycznej trawie piszczy na zachodzie Bałkanów, ze szczególnym uwzględnieniem Chorwacji i Serbii.

Panele dyskusyjne:

► Fantastyka vs. RPG
► Dyskusyjne miniwarsztaty literackie vol. 1
► Dyskusyjne miniwarsztaty literackie vol. 2

Program: „Games Room”

Przez prawie cały czas trwania konwentu przez 24 godziny / dobę (!) dostępny będzie Games Room, czyli miejsce, w którym można przyjść i pograć przeróżne gry planszowe.

Dostęnych będzie kilkadziesiąt polskich i zagranicznych tytułów, w tym takie hity jak A Game of Thrones, Warrior Knights, Puerto Rico, Osadnicy z Catanu. Obsługa Games Roomu wyjaśnia uczestnikom zasady udostępnianych gier, więc nie ma konieczności żmudnego przedzierania się przez instrukcję. Do niektórych gier niezbędna jest niestety znajomość języka angielskiego w stopniu przynajmniej podstawowym (angielskie gry, które mają karty z opisami).W czasie działania Games Roomu rozegranych zostanie także kilka turniejów z cennymi nagrodami. Szczegóły niebawem.

Program: „Z innej beczki”

Konkursy:
Red Dwarf – konkursy wiedzy; prowadzi Łukasz – [lmt]Lucass

Program: Gry Karciane

Główny nacisk Działu Gier Karcianych zostanie położony na Magic: The Gathering. Przewidujemy też sponsorowane turnieje CrystalicuM. Oprócz tego jednak dla chętnych nie zabraknie pokaŸnego wyboru tzw. karcianych gier towarzyskich (nie potrzeba mieć własnych kart, proste i zabawne zasady). Będą też do dyspozycji stoliki dla posiadaczy innych gier karcianych.

MAGIC: THE GATHERING
Blok najpopularniejszej gry karcianej będzie zawierać wszystkie najpopularniejsze formaty. Będziemy grać od rana do wieczora – Standard, Extended, Vintage (Type 1), Sealed Deck, Booster drafty. Jako główną atrakcję planujemy turniej Prerelease Cold Snap (termin sklepowy) w formacie Sealed
Deck. Atmosferę fair-play i profesjonalną obsługę zapewnią sędziowie TeamDQ: Andrzej “Ajki” Cwalina (lev 3), Adam “Ceti” Cetnerowski (lev 3), Michał “Michael” Kozina (lev 2).

UWAGA! Dla zainteresowanych możliwoœć przeprowadzenia egzaminów sędziowskich – w tym celu należy się wczeœniej skontaktować na adres teamdq[at]teamdq.pl

CRYSTALICUM
Przewidujemy zorganizowanie conajmniej jednego dużego turnieju z profesjonalną obsługą sędziowską oraz atrakcyjnymi nagrodami!

*** PROGRAM ***

I. SALA KARCIANEK (sala 31, I piętro LO):

14 lipca piątek
18:00 – 00:00 MTG Extended

15 lipca sobota
10:00 – 18:00 MTG Prerelease Coldsnap
16:00 – 20:00 Thorgal
18:00 – 00:00 MTG Vintage

16 lipca niedziela
10:00 – 18:00 MTG Standard
12:00 – 18:00 LOTR
18:00 – 00:00 MTG 2HG Extended

17 lipca poniedziałek
10:00 – 15:00 MTG Legacy
10:00 – 15:00 Aniołowie

Podczas trwania całego konwentu odbywać się będą pokazy i nauka gry organizowane ad hoc (w miarę jak będą chętni) następujących gier:
– Aniołowie
– CrystalicuM
– LOTR
– Thorgal
– Gwiezdna Kohorta
– Warlord

II. SALA CRYSTALICUM (sala 47, II piętro LO):

14 lipca piatek
20:00 – 23:30 CrystalicuM KGK Sealed Deck

15 lipca sobota
12:00 – 17:30 CrystalicuM KGK

16 lipca niedziela
12:00 – 20:00 CrystalicuM KGK Multiplayer

Program: Gry komputerowe

1. Turniej Heroes of Might and Magic V.
2. Turniej WarHammer 40k: Dawn of War.
3. Kontynuacja quizu z forum ‘Jaka to gra?’.
4. Turniej Tekken 5.
5. Prelekcja Gambita o MMORPG.

Program: Manga & Azja

Projekcje anime i filmów azjatyckich:
– filmy kinowe: nowości razem z klasyką (w tym roku mamy X-lecie
mangi i anime w Polsce, więc klasyka niezbędna)
– nowe serie telewizyjne (po 4 pierwsze odcinki na daną serię)

Panele dyskusyjne i prelekcje:
– Historia mangowych portali w Polsce
– Magazyny, fanziny, internet?
– Historia ogrodów japońskich
– Zdobnictwo japońskie
– Tworzenie japońskiej broni
– Jak psycholog widzi otaku?
– Japonia w oczach filmowców z Hollywood
– Japońskie szkolne mundurki
– Teleport w częściach

Konkursy:
– Cosplay
– Rozpoznawanie anime
– Karaoke
– Fundubbing
– Konkurs wiedzy o mandze i anime
– Konkurs fandomowy
– Konkurs rysunkowy
– Konkurs AMV (na najlepszą AMV tematyczną)
– Konkurs na opowieść komiksową (scenariusz)

Konkursy wariackie:
– Konkurs plastyczny
– Kalambury
– 50tka
– Latający wieloryb
– Złap Tentakla

Inne atrakcje:
– spotkanie i konferencje (w trakcie załatwiania)
– stoiska fanowskie, wydawców
– turniej GO
– turniej DDR

Program: RPG i Fantastyka

W bloku tym na pewno nie zabraknie wielu atrakcji! Na dzień dzisiejszy możemy zapewnić iż odbędą się między innymi:

► sesje RPG

► LARPy

► Prelekcje Fantastyczne

► Konkursy Fantastyczne

► Warsztaty Fantastyczne

Na ‘Teleporcie 2006′ odbędą się liczne prelekcje i spotkania tak zróżnicowane, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Zaplanowane są liczne atrakcje które w całości opiszemy w programie nie później niż na tydzień przed imprezą.

Uchylimy jednak rąbka tajemnicy i już dziś zaprezentujemy kilka z nich.

Jeżeli chciałbyś przygotować jakiś punkt programu to skontaktuj się z koordynatorem działu wysyłając maila pod adres lse@o2.pl (LSE). Odpowiedź na pewno otrzymasz w ciągu trzech dni – w przeciwnym razie prosimy o ponowny kontakt.

W programie:

Prelekcje:

► Ofiary Psów Pańskich czyli najsłynniejsze procesy Inkwizycji

Templariusze, Joanna d’Arc, Bruno – niewinne ofiary Inkwizycji, które musiały zapłacić życiem za swoje poglądy. Ale czy na pewno zostali skazani tylko za herezję? Tam gdzie polityka miesza się z religią – religia traci znaczenie lub staje się skuteczną bronią. Wysłuchaj historii ofiar Pańskich Psów.

► Prezentacja „eXploited” – system autorski

Śmietnik starego świata. Tak niektórzy mówią o rzeczywistości w jakiej przyszło im żyć. Ale dlaczego? Skąd mamy wiedzieć że istniał jakiś “stary świat”, a te wszystkie zrujnowane budynki, wraki samochodów i opuszczone metropolie są pozostałością czegokolwiek. Muszą być! Te budynki nie wyrosły przecież z ziemi jak drzewa, lecz stworzone zostały przez ludzkie ręce. Jaki więc był ten stary świat? Nikt nie wie dokładnie, ale dzięki jego dziedzictwu, Unii Miast i potencjałowi Świetlistego Miasta nie pogrążamy się jeszcze bardziej we własnych śmieciach.

► “Bóg graczem rządzi, ten figurę trzyma, jaki bóg spoza Boga spisek rozpoczyna?” – czyli parę słów o diabłach

Ogromny smok o błotnistych skrzydłach rodem z obrazów Blake’a czy może upadły Anioł z dzieła Milton’a? Temat powinien mówić za siebie, lecz czy o stworzeniu, które przedstawiano tak różnie można cokolwiek konkretnego powiedzieć? Poszukajmy odpowiedzi na to pytanie w irańskich mitach, tekstach gnostyckich i w innych dziełach literatury.

► Prelekcja o wampiryźmie

Wampiry z naukowego i racjonalnego punktu widzenia. Czy wampiry istnieją i jeśli tak to gdzie i kim lub czym są? Może to tylko zabobon o wytwór ludzkiej wyobraźni? Medycyna może już zna odpowiedź na wszystkie te pytania.

► Inkwizycja – historia Świętego Oficum

Dla wielu jest to instytucja zwalczająca myśl nowożytną, broń kościoła przeciwko postępowi. Ale czy na pewno? Niewielu ludzi wie, że nie powinno mówić się o Inkwizycji, lecz o Inkwizycjach. Każda z nich była inna, tak samo jak jej metody działania i cele… co łączyło o co dzieliło Święte Oficja? Czy ta instytucja zaistniała w Polsce. Pozwól drogi czytelniku, że odpowiem na te pytania.

LARPy:

► CrystalicuM

Fabrizio Maledetto z cała pewnością nie był człowiekiem ani prostodusznym, ani przewidywalnym. We wszystkich aspektach życia działał inaczej, niż się po nim tego spodziewano. Otóż młody mieszkaniec Miasta Ogrodów z podupadającego szlacheckiego rodu, wiedział, iż nie złoto i mienie są potęgą. Jest nią informacja. Zatem już od wczesnej młodości nawiązywał kontakty z kim się tylko dało, kto mógł być w posiadaniu cennej wiedzy oraz kontaktów z ważnymi osobami. Już po kilkudziesięciu latach stworzył imponującą siatkę informacyjną działającą na terenie większej części Znanego Wszechświata. Jeżeli ktoś kiedykolwiek miał do czynienia z szpiegiem lub informatorem, na 50% w sposób pośredni lub bezpośredni miał on kontakt (lub nawet kontrakt) z Fabriziem Maledetto. To była prawdziwa, ukryta potęga. Większość udanych zamachów, misji szpiegowskich bądź powstań Pospolitych Elfów, które miały miejsce za życia Fabrizio, miały oparcie w informacjach dostarczonych przez jego ludzi. Jednak pewnego szarego dnia (akurat był to środek przedwiośnia) w 58 roku życia Fabrizia, do posiadłości rodowej rodziny Maledetto został wezwany notariusz. Spędził on dwanaście godzin z Fabriziem za zamkniętymi na klucz dębowymi drzwiami sypialni pana domu i jego małżonki Sofii. W ciągu następnego tygodnia przez sypialnię i gabinet głowy rodu przewinęło się więcej osób niż przez sale audiencyjne Cesarzy przez miesiąc. Po tym tygodniu, Fabrizio Maledetto umarł w nocy, w ramionach swojej ukochanej żony. W dzień po ceremoniach pogrzebowych, rodzina zbiera się, by wysłuchać odczytania ostatniej woli zmarłego i w razie możliwości – zdobyć na niej jak najwięcej…

► Goniec Avestański – od 18 lat

“Dziś po południu w Tremest odbył się pogrzeb Anny Sachackiej, znanej szerzej jako Księżniczka Anna, żona księcia brytfańskiego Jerzego. Jej burzliwy związek był szeroko komentowany przez cały okres trwania przez prasę brukową, która jak sugerują wstępne wyniki śledztwa przyczyniła się także do jej śmierci. Ta obywatelka Avestanu i Brytfanii (obywatelstwo brytfańskie uzyskane przez małżeństwo) była obiektem zainteresowania niezliczonej rzeszy paparazzich, zarówno krajowych jak i zagranicznych. Najprawdopodobniej próba ucieczki przed ich zainteresowaniem była przyczyną wypadku drogowego na szosie krajowej A4, w którym zginęli wszyscy uczestnicy oprócz córki Anny, Kingi. Zdumiewające jest, że Kindze nic się nie stało pomimo iż oba pojazdy zostały niemal doszczętnie zniszczone, a jeden spłonął wraz z uwięzionymi w nim pasażerami zanim nadeszła pomoc.

Kinga przebywa obecnie u dziadków na wsi, z której pochodziła księżniczka Anna. Ze względu na ostatnią wolę zmarłej wyrażoną na konferencji prasowej po przylocie do Avestanu, dziecko nie wróci do rodziny królewskiej. Jak dobitnie podkreśliła przed śmiercią matka Anny, jej los nie powinien stać się udziałem żadnego człowieka na świecie, a już na pewno nie jej córki. Oświadczyła też, jeszcze na lotnisku w Heather, że pozew rozwodowy został przyjęty do rozpatrzenia zarówno w Blondynie jak i w Tremest. Rodzina generacyjna Anny wystąpiła natomiast o przyznanie jej opieki nad dzieckiem i pozbawienie księcia Jerzego praw rodzicielskich.

Rząd Avestanu odrzucił żądania księcia Jerzego natychmiastowego zapewnienia powrotu córki do ojca i zapowiedział, że umożliwi to dopiero po orzeczeniu sądowym sądu rodzinnego w Tremest. Biorąc pod uwagę agonalny stan Królowej Marii Heleny i jej niezdolność do kierowania państwem, Avestan do momentu orzeczenia sądowego przetrzymuje na swoim terytorium głowę obcego państwa.”

Program: Strategia

Dział stetegii przygotował następujące punkty programu:
Warhammer 40k (sobota 10:00),
Ragnarok (sobota 10:00)
pokaz: Warmachine (sobota 20+)
Confrontation (niedziela 10:00),
Warhammer Famtasy Battle sobota(od 10:00, 3 bitwy), niedzela (od 10:00, 2 bitwy)


Organizatorzy

Kontakt: teleport2006@gildia.pl lub:
Adam Cetnerowski (koordynator: GKF), e-mail ceti@data.pl, tel. 605 083 586
Marcin Grzybowski (koordynator: Gildia), e-mail grzyb@dragonhalf.ath.cx,
tel. 504 892 263
Michał Szklarski (z-ca koordynatora): e-mail mi_sz@wp.pl, tel. 507 348 468.
Wojciech Respekta (z-ca koordynatora, sprawy meldunkowe): e-mail
mosquit@dragonhalf.ath.cx, tel. 507 605 738


Koszty

Koszty akredytacji:
• 30 zł do 15 czerwca
• 40 zł po tym terminie oraz na wejściu
• wejście na jeden dzień: 15 zł (piątek), 20 zł (sobota, niedziela), 10
zł (poniedziałek)

Zniżki: Chętnym do współpracy podczas konwentu proponujemy zniżki w akredytacji w wysokości 15 zł za przeprowadzenie jednego punktu programu.

Przewidujemy także zwroty dla mistrzów gry po przeprowadzeniu sesji.

Propozycje prosimy zgłaszać pod adresem: teleport2006@gildia.pl. Uwaga: termin zgłaszania propozycji upływa 2 lipca!

Noclegi w salach zbiorowych w szkole wliczone są w koszty akredytacji (należy przywieźć śpiwory i karimaty). Nieco bardziej wybrednym sugerujemy pobliski hotel robotniczy „Portus” (ul. Wyzwolenia 49, http://www.portus.gdansk.pl, tel. 058-343-97-24) lub noclegi w sąsiednim Brzeźnie (kilka przystanków autobusem lub tramwajem). Uwaga: organizatorzy nie pośredniczą w wynajmie pokoi.

Wyżywenie: we własnym zakresie. W pobliżu znajduje się duży sklep, bar w hotelu „Portus” oraz kilka mniejszych lokali. W szkole będzie czynny bufet
z napojami i ciepłymi potrawami (pizza itp.).

Organizatorzy zapewniają na terenie konwentu profesjonalną ochronę w godzinach nocnych.

Ubezpieczenie we własnym zakresie.

Akredytację należy wpłacać na konto Gdańskiego Klubu Fantastyki:
PKO BP I/O GDYNIA, nr 52 1020 1853 0000 9902 0067 8359
Na przelewie prosimy opisać, czego dotyczy (akredytacja, ilość osób, nazwiska)

Wypełnioną kartę zgłoszeniową prosimy przesłać na adres:
Gdański Klub Fantastyki, skr. poczt. 76, 80-325 Gdańsk 37


Podziel się.